Već se duži niz godina u Novigradu u Istri održava smotra darovitih učenika pod nazivom ,, Novigradsko proljeće“. To je smotra koja ima tradiciju dugu 43 godine. Počela je s radom u Novalji na otoku Pagu, a od 1997. njeno održavanje premješteno je u Novigrad u Istri. Na njoj sudjeluju daroviti učenici koji su se istakli u jezično-umjetničkom području, odnosno koji pišu i objavljuju svoje radove, pjevaju, plešu, glume, imaju smisla za novinarstvo, osmišljavaju radijske emisije, izrađuju predmete za scenografiju, šiju kostime, slikaju i sl.
Kada se za nekoga kaže da je darovit, to znači da je iza toga stoji puno volje, truda, uloženog vremena i napornog rada. Dobiti poziv za Smotru nije jednostavno jer se svaki predloženi učenik mora itekako dobro potkrijepiti svoju nadarenost što sve Državno prosudbeno povjerenstvo razmatra i boduje te donosi konačni sud o svakom učeniku.
Ove su godine predložene tri učenice čaglinske osnovne škole za prisustvovanje na različitim radionicama Smotre “Novigradsko proljeće”, Maja Stanković u radionicu pjevanja, Ivana Tušek u scensku radionicu i Iva Vidmar u plesnu radionicu.
Pedagoginja, u ovom slučaju prof. Ljiljana Đurđević, uočava i prati darovite učenike te na osnovu sudjelovanja na natjecanjima, osvojenim nagradama i priznanjima predlaže darovite učenike.
Nije trebalo niti sumnjati u darovitost tih učenica za koje Državnom prosudbenom povjerenstvu ništa drugo nije preostalo več pozvati ih kako bi se predstavile i aktivno sudjelovale u svojim radionicama. To je ujedno prilika i za druženje i razmjena iskustava sa drugim darovitim učenicima iz cijele Hrvatske.
Svesrdnu pomoć za odlazak učenica u Novigrad pružila je općina Čaglin na čelu sa općinskom načelnikom Daliborom Bardačem i Požeško-slavonska županija koje institucije uvije prepoznaju potrebu za odlazak i sudjelovanje na ovakvim i sličnim projektima.
Što zapravo predstavlja državna smotra Novigradsko proljeće? ,,Temeljne su značajke Škole stvaralaštva zadržane od početaka njezinoga djelovanja: okupljanje i zajednički rad darovitih učenika i iskusnih voditelja. Rad u Školi prati pedagoško-psihološki tim te doprinosi da Škola u svim područjima postiže visoku razinu rada: od izbora darovitih do vrednovanja temeljnih pokazatelja uspješnosti, sposobnosti i kreativnosti učenika. Rezultat tako osmišljenoga rada ogleda se u vrhunskim dječjim ostvarenjima tijekom jednotjednog trajanja Škole.
-Ponosni smo, na naše skromne, pametne i darovite učenice te ćemo i ubuduće otkrivati darovite učenike, poticati ih da nastave raditi ono što im ide i što vole. Bez obzira na svu udaljenost, prometnu, socijalnu i ekonomsku izoliranost, naši učenici su dokaz, kako se sve može, kada se ima jaka volja i upornost – istakla je pedagoginja Đurđević.
Izvor: pozega.eu